Martı CEO’su suçladı, İBB’den yanıt geldi: Kendine ‘kıyak’ isteyene de fırsat vermeyiz

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Uyum Merkezi (UKOME), belediye idaresinin 2 bin 500 yeni taksinin hizmete alınmasını içeren ‘Uygulama Tabanlı Taksi Nakliyeciliği Sistemi’nin oy birliğiyle kabulune karar verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın da onayladığı projeye İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın akabinde Martı’dan da itiraz geldi.

İBB’yi ‘rant dağıtmak’la suçlayan Martı kurucusu ve CEO’su Oğuz Alper Öktem, toplumsal medya hesabından belediye yöneticilerini maksat aldı: “Ulaştırma Bakanlığı’nın 5 yıllık inadı bitti. İBB kazandı. Vatandaş kaybetti. Bugün İBB’nin kanuna karşıt, İstanbulluyu daha da mağdur edecek yeni 2.500 “sadece appler için taksi” ihalesine onay çıkıyor. Bedene giren mikrobun tahlili daha çok mikrop diyorlar. Daha büyük rant ile taksi sorunu çözülecekmiş. Yazık memleketime, yazık. Buğra Gökçe ve Gürkan Akgün, hakkında onlarca usülsüzlük tezi olan Bitaksi’nin sahibi Nazım Salur’a resmen rant için İstanbul’u peşkeş çekiyor. Daha gayretimiz yeni başlıyor.”

ONGUN: LİSANS ALMIŞ 1 DEĞİL 3 FİRMA VAR

Öktem’e yanıt İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun danışmanı Murat Ongun’dan geldi. Öktem’in paylaşımını alıntılayan Ongun şu sözleri kullandı: “2500 adet yeni, Uygulama Tabanlı Taksi konusunda kamuoyunu yanıltmaya yönelik bilgiler veren şahıslara prestij edilmemesini ehemmiyetle rica ederiz. Şu an itibariyle lisans koşullarını sağlamış ve lisans almış 1 değil 3 adet firma vardır.

Başvuru yapmış ve kıymetlendirme kademesinde olan da 3 adet firma daha vardır.

Not: İBB, hiçbir kişi ya da kuruluşa ‘kıyak’ yapmaz. Kendisine ‘kıyak’ yapılmasını isteyen ‘uyanıklara’ da fırsat vermez.”

Oğuz Alper Öktem ise Ongun’un paylaşımına şu cevabı verdi:

“Sayın Murat Ongun, tivitinizi yoruma kapadığınız için buradan yazıyorum.

Kasım 2023’te Martı’nın yaptığı lisans müracaatına İBB hâlâ yanıt vermedi. Evraklarımızın tam olduğunu gösteren doküman ekte.

3 lisanslı oyuncu var:

1- BiTaksi. Pazarın tartışmasız hâkimi. Pazar hissesi %80’in üzerinde. Hâlihazırda 25 milyon telefona indirilmiş durumda. 12 yıllık verisi var. Toplamda bugüne kadar 200 milyon seyahat gerçekleştirilmiş. Taksi çağırma ‘çift taraflı pazar yeri’ iş modelinde bu, asla kırılamaz bir avantaj demek. Siz de çok düzgün biliyorsunuz.

2- Uber. Zati daha evvel kovulmuş yabancı bir firma. Pazar hissesi büyümüyor ve pazara önemli bir yatırım da yapmıyor.

3- Taksim. Yeni bir firma. Toplam günlük seyahat sayısı 1000. BiTaksi’ye yaklaşabilmesi için tahminen 5 yıl ve 70 milyon dolar harcaması lazım.

BU FİİLİYATTA TEK FİRMAYA İSTANBUL’UN TAKSİ ULAŞIMINI VERİP MONOPOL YAPMA GAYRETİ DEĞİLSE NEDİR?

Uber ile tıpkı borsaya kote edildik. Birebir tıpkı küresel kontrollere tabiyiz. Biz lisans alamıyoruz fakat hakkında onlarca usulsüzlük tezi olan Nazım Salur’un firması lisansı almış.

Hatta, mevcut üç lisanslı oyuncunun, İBB mevzuatının zarurî kıldığı ISO9001 ve ISO27001 evrakları yoktu; bu nedenle UKOME kararlarıyla bunlara mühlet uzatımları verildi. Bizim ise müracaat esnasında bile bu iki evrakımız ve tüm öbür evraklarımız tamdı.”

(SOSYAL MEDYA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir