Tesla, Elon Musk’ın imajından kötü etkilendi: Müşteriler elden çıkarıyor

Tesla ve Twitter CEO’su Elon Musk’ın tartışmalı hareketleri Tesla satışlarını da önemli formda etkilemeye başladı. Musk’ın son periyotta giderek daha politik ve tartışmalı hale gelen açıklamaları araç meraklılarının markayla ilgilerini yine gözden geçirmelerine neden oldu.

Kimi Tesla sahipleri Musk’ın sağ fikirleri giderek daha fazla yaygınlaştırması nedeniyle araçlarını değiştirdiklerini söyledi. Insider’a konuşan Tesla sahipleri ‘Musk’ın maskaralıklarından bıktıklarını’ belirterek markayı terk ettiklerini söyledi.

Son vakitlerde yapılan kimi araştırmalar da bu araç sahiplerini destekledi. Araştırma şirketi Morning Consult, Tesla’nın Demokratlar ortasındaki net tercih derecesinin kasımda evvelki aya nazaran yüzde 20 düştüğünü belirtti. Cumhuriyetçiler ortasında ise tercih edilme derecesi arttı.

OTOMOBİL SEVERLER BU İMAJA DİKKAT EDİYOR

Columbia Business School’da bir marka uzmanı olan Matthew Quint’e nazaran, tüketicilerin bir otomobil şirketinin tartışmalı olmasına vereceği reaksiyon başka iş tiplerine nazaran daha yüksek.

Çünkü tüketiciler bir otomobilin ‘sahibini dış dünyaya temsil eden bir araç’ olduğuna inanıyor. Quint araba sahiplerinin kimi zenginleştirdiklerine daha çok dikkat ettiği görüşünde.

Diğer yandan Tesla’nın yatırımcıları da Musk’ın Twitter atağı nedeniyle markadan kaçışmaya başladı. Musk’ın Twitter’la daha fazla meşgul olmasıyla ve ekonomik zorlukların artmasıyla birlikte büyümenin yavaşlayacağı tasaları nedeniyle Tesla payı 2022’de yüzde 65 düştü.

MÜŞTERİLER TEPKİLİ

Kendini eski bir Tesla hayranı olarak tanımlayan Bob Perkowitz de 2017 model aracını 2022 modele çevirmeyi düşünüyordu. Fakat Perkowitz, Musk’ın sağcı görüşleri ve çalkantılı Twitter alımı nedeniyle yeni bir Tesla satın almadığını söyledi.

Perkowitz, Elon Musk’un internet ortamında daha istikrarsız ve kutuplaştırıcı bir figür haline geldiğini belirterek markaya bağlılığını tekrar düşünmeye başladığını belirtti. Perkowitz, “Elon, arabayı satın almak için hakikaten âlâ bir nedendi. Kusursuz bir markası vardı. Artık o kadar da büyük bir marka değil” dedi.

ABD’de bir yazılım CEO’su olan John Byrne de birebir münasebetlerle Tesla’sını sattı. Byrne’a nazaran, Musk’ın Twitter’da sağcı görüşleri yayınlaması ve Anthony Fauci’ye saldırması bardağı taşıran son damla oldu. Byrne, 2022’nin sonlarında otomobilini elektrikli bir Audi ile takas etti. Byrne, “Artık onlar için bir marka elçisi olmak istemiyorum” dedi.

İMAJ DENGELENEBİLİR

Uzmanlara nazaran, demokratlar Tesla’dan uzaklaşsa da Cumhuriyetçilerin marka ile yakınlaşması elektrikli araba üreticisinin marka kıymetini dengeleyebilir.

Öte yandan şirket, geçirdiği problemli periyotta marka meselelerinin yanında iktisatta yaşanan gelişmelerin yarattığı zorluklarla da boğuşmaya devam edecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir